Skôr než začnete písať svoj prvý príspevok na blogu, jasne pochopte cieľové publikum. O čom chcú vedieť? Čo bude nimi rezonovať? Zvážte, čo viete o ich záujmoch, keď prichádzate s témou pre váš príspevok na blogu.
Napríklad, ak títo čitatelia sú mladí do 25 rokov, ktorí chcú začať vlastné podnikanie, pravdepodobne im nebudete musieť poskytovať informácie o tom, ako začať so sociálnymi médiami – väčšina z nich už ich má. Mohli by ste im však chcieť poskytnúť informácie o tom, ako prispôsobiť prístup k sociálnym médiám od neformálnejších, osobnejších až po podnikovo dôvernejší, zameraný na sieť. Tento druh vylepšenia je to, čo vás oddeľuje od blogovania o všeobecných veciach, ktoré vaše publikum naozaj chce (a potrebuje) počuť.
Vytvorte svoju doménu blogu
Ďalej budete potrebovať miesto, kde budete môcť hostiť tento a každý ďalší blogový príspevok, ktorý napíšete. Vyžaduje si to výber systému na správu obsahu (CMS) a služby hostingu webových stránok.
Zaregistrujte sa pomocou systému na správu obsahu
CMS vám pomôže vytvoriť doménu webových stránok, kde budete vlastne publikovať svoj blog. Platformy CMS, ktoré máte k dispozícii na registráciu, môžu spravovať domény, kde vytvárate vlastné webové stránky a subdomény, kde vytvoríte webovú stránku, ktorá sa pripája k existujúcej webovej lokalite.
Zákazníci služby HubSpot hosťujú obsah svojich webových stránok prostredníctvom systému správy obsahu spoločnosti HubSpot. Ďalšou populárnou možnosťou je samoobslužná webová stránka WordPress.
Upravte tému blogu
Po nastavení domény blogu prispôsobte vzhľad svojho blogu tak, aby odrážal tému obsahu, ktorý plánujete vytvoriť. Píšete o udržateľnosti a životnom prostredí? Zelená môže byť farbou, ktorú je potrebné mať na pamäti pri navrhovaní vzhľadu vášho blogu, pretože zelená je často spojená s udržateľnosťou.
Ak už spravujete webové stránky a píšete svoj prvý príspevok na blog pre danú webovú stránku, je dôležité, aby bol váš blog v súlade s touto existujúcou webovou stránkou. Dve veci, ktoré je potrebné zahrnúť , sú:
- Logo. Môže ísť o vaše meno alebo logo vašej firmy, za účelom pripomenúť vašim čitateľom, kto alebo čo publikuje tento obsah. Ako veľmi chcete tento blog označiť vo vzťahu k svojej hlavnej značke, je na vás.
- Sekcia ,,O nás“ popisujúca seba alebo svoju firmu. Premýšľajte o nej ako o poslaní vášho blogu, ktoré slúži na podporu cieľov vašej spoločnosti.